Για την απόφαση να κλείσει η γέφυρα των Σερβίων μίλησε ο
Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης στην εκπομπή «ΕΡΤNEWS
UPDATE».
«Γλιτώσαμε τα χειρότερα στο παραπέντε, σύμφωνα με τους
ειδικούς επιστήμονες που συνεργαζόμαστε, δεδομένου ότι τρεις σοβαροί λόγοι που
μας οδήγησαν να πάρουμε την απόφαση για το κλείσιμο της γέφυρας των Σερβίων για
τη διέλευση των οχημάτων ακόμα και των μικρών επιβατικών, είναι πρώτον, η
ύπαρξη μιας μεγάλης ρωγμής στο σημείο στήριξης του προβόλου με το κατάστρωμα
της γέφυρας στην τέταρτη κολόνα της γέφυρας των Σερβίων από την Κοζάνη προς τα
Σέρβια. Ο δεύτερος λόγος είναι ο μεγάλος βαθμός οξείδωσης δύο ισχυρών τενόντων
που κρατούσαν στην οριζόντια θέση τον πρόβολο της κολόνας αυτής, πάνω στον
οποίο στηρίζονταν το κατάστρωμα βάρους 500 τόνων. Ο τρίτος λόγος είναι ότι μετά
την εγκατάσταση ειδικών καταγραφικών οργάνων, ρωγμώμετρων για την ακρίβεια,
μετρούσαμε για δύο συνεχόμενα 24ωρα διεύρυνση της μεγάλης ρωγμής της
επικίνδυνης».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο τι αποφασίστηκε στη σύσκεψη με τους υφυπουργούς Μεταφορών και Υποδομών: «Είχαμε τη σύσκεψη, στο υπουργείο Μεταφορών με τους κυρίους Παπαδόπουλο και Καραγιάννη, μαζί με τους βουλευτές του νομού και τους δημάρχους, τους ενδιαφερόμενους και εκεί θέσαμε τις προτάσεις της Περιφέρειας για την επισκευή της γέφυρας σύμφωνα με τη μελέτη που έχουμε στα χέρια μας από τους μηχανικούς με τους οποίους συνεργαζόμαστε μέσω και της υπηρεσίας μας, καθώς επίσης και τη χρηματοδότηση της μεγάλης μελέτης για τη συνολική συντήρηση και αναβάθμιση της μεγάλης αυτής γέφυρας, ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ. Για πρώτη φορά μετά από 50 χρόνια πρόκειται να συντηρηθεί αυτή η γέφυρα – κόσμημα».
Όπως είπε στη συνέχεια, στο βαθμό που προετοιμάζουν αυτή τη συντήρηση, δεν έχει ξαναγίνει. «Οι όποιες συντηρήσεις γινόταν μόνο ως προς την ασφαλτόστρωση και δυστυχώς δεν έχουμε καταγεγραμμένα τα πρακτικά αυτών των επιθεωρήσεων των συντηρήσεων, δεδομένου ότι δεν κρατούνταν πρακτικά».
«Θα γίνει μεγάλη συντήρηση και επισκευή μέσα στο 2024»
«Θα γίνει μια συντήρηση μεγάλη όταν θα ξεκινήσει μέσα στο
2024, αφού θα δημοπρατήσουμε μέσα στον ερχόμενο μήνα τη μελέτη αυτή για να
γίνει μια συνολική επιθεώρηση και συντήρηση και επισκευή όπου χρειαστεί. Τώρα
κάνουμε σε τοπικό επίπεδο πάνω στον τραυματισμένο τένοντα της γέφυρας και στο
σημείο της μεγάλης ρωγμής κάνουμε μια τοπική ενίσχυση μεγάλης όμως ισχύος.
Ουσιαστικά θωρακίζει τη γέφυρα με ένα νάρθηκα που θα τοποθετηθεί στον πρόβολο
πάνω στον οποίο στηρίζεται το κατάστρωμα για να είναι ανθεκτικός ο πρόβολος στο
σημείο που είναι υγιής ο τένοντας. Αυτό μας διαβεβαιώνουν οι μηχανικοί ότι
μόλις γίνει η επισκευή θα γίνουν δοκιμαστικές φορτίσεις για να δουν και στην
πράξη την αντοχή της γέφυρας, για να δοθεί στην κυκλοφορία με ασφάλεια και σε
βαρέα οχήματα που χρειάζεται να περνούν από εκεί.
Ο στόχος είναι και στα δύο ρεύματα, καθώς αναγκαστήκαμε να βάλουμε τα φανάρια καθ υπόδειξη των καθηγητών που συνεργαζόμαστε των μηχανικών για να ανακουφίσουμε τη γέφυρα, ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο να βρεθούν στο ίδιο σημείο της γέφυρας πάνω ακριβώς από το σημείο βύθισης του προβόλου. Να βρεθούν φορτηγά και στις δύο πλευρές της γέφυρας μεγάλου βάρους που να ξεπερνά τους 100 τόνους που μπορεί να δημιουργούσαν σοβαρό πρόβλημα.
Λόγω του ότι έχουμε μια ενεργή εργολαβία τώρα για την αποκατάσταση αυτή και θα μείνει η γέφυρα περίπου για δύο μήνες. Κλειστή τόσο μας λένε οι μηχανικοί ότι χρειάζεται να διαρκέσουν οι επισκευές. Ζητήσαμε ήδη να γίνουν και οι έλεγχοι με πολύ στοχευμένο τρόπο πάνω στους υπόλοιπους τένοντες της γέφυρας στο σημείο της προβολοδόμησης. Συγκεκριμένα, μιλάμε για 46 ακόμα τένοντες που πρέπει να ελεγχθούν με καταστροφικούς ελέγχους, όπως λέγεται, δηλαδή να σκάψουμε το τσιμέντο και να τους βρούμε σε ένα βάθος 15 εκατοστών και να δούμε σε τι κατάσταση είναι, καθώς επίσης και μία ενδελεχή επιθεώρηση με μεγάλη ακρίβεια και λεπτομέρεια».
Δείτε τη συνέντευξη ΕΔΩ